نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
اعتراف کیه زا او را یوونتوسی می کند؟

اعتراف کیه زا او را یوونتوسی می کند؟

 

 گاهی همه چیز از یک اتفاق کوچک شروع می‌شود یا حتی از یک اظهارنظر به ظاهر ساده اما پر معنا. اتفاق و اظهارنظری که اسم رمزش برای فدریکو کیه‌زا نامش «اعتراف» است.

 

یوونتوس همیشه خانه بهترین بازیکنان فوتبال ایتالیا بوده است. کمتر استعداد فوتبالی در این کشور به چشم می‌خورد که پس از درخشش و دیده شدن، تمایل نداشته باشد یکی از بازیکنان بیانکونری‌ها باشد؛ مسیری که تحققش از ابتدای فصل و همزمان با درخشش فدریکو کیه‌زای 22 ساله در فیورنتینا بر سر زبان‌ها افتاده است.

 

پسر انریکو کیه‌زا مهاجم سالهای نه چندان دور سیه‌نا، پارما، فیورنتینا و آتزوری حالا در همان باشگاهی بازی می‌کند که روزی در تسخیر گلزنی‌های پدرش بود. او که در یکسال گذشته انتخاب ثابت روبرتو مانچینی در تیم ملی ایتالیا بوده همزمان با نمایش‌های چشم‌نواز ویولا در رقابت‌های سری A نگاه‌های بسیاری را متوجه خود کرده تا زمزمه‌های استفهامی در مورد آینده او تیتر بسیاری از رسانه‌های ورزشی در ایتالیا شود.

 

در تورین و پس از انتشار یکی از جدیدترین مصاحبه‌های کیه‌زا؛ طرفداران بیانکونری‌ها امیدوارند تا بتوانند با حمایت مدیران باشگاه و در راستای سیاست استفاده بیشتر از بازیکنان بومی، ستاره آرتمیو فرانکی را به شاه‌ماهی آلیانتزِ تورین تبدیل کنند. با حاشیه‌های پیش آمده توسط داگلاس کاستا در این فصل به نظر می‌رسد هزینه‌های فروش او آسان‌ترین تصمیم در راه انجام این انتقال باشد و یوونتوس با 50 الی 60 میلیون یورو بتتواند کیه‌زا را یوونتوسی کند، هرچند صحبت از 75 میلیون یورو است!

 

اما بازگردیم به بخش مورد نظرمان در مصاحبه فدریکو کیه‌زا با Sportweek. او در پاسخ به شایعات رسانه‌ها در مورد پیشنهاد 75 میلیون یورویی یوونتوس به او در تابستان پیش‌رو گفته است:

 

من نگران آینده نیستم و تمام تمرکزم به انجام بازی‌های خوب در زمین معطوف است. اعلام این اخبار و رقم‌ها هیچ ارتباطی با من ندارد، من تنها به پیشرفت می‌اندیشم و فقط به بازی بعدی تیمم فکر می‌کنم. یوونتوس در حال حاضر درخشان‌ترین تیم ایتالیا را در اختیار دارد. آنها بازیکنان بزرگی مثل کریستیانو رونالدو را دارند؛ بازیکنی درجه یک با کیفیت، تکنیک و حرکاتی ناب و سطح بالا. رونالدو یک حرفه‌ای به تمام معناست که می‌تواند در هر سمت از محوطه جریمه دروازه حریف را به آتش بکشد. اصلاً بگذارید صادقانه اعتراف کنم: او بهترین الگو برای یاد گرفتن است.

 

این اظهارات اگرچه پیش‌ از این و در قالب‌های مختلف توسط بسیاری از بازیکنان، مربیان و شخصیت‌های مرتبط با فوتبال در ایتالیا در وصف کریستیانو رونالدو به زبان آمده اما بیانش توسط ستاره این فصل فیورنتینا می‌تواند به پالس‌هایی شبیه باشد که به فاصله سه ماه مانده تا پایان رقابت‌های سری A و در اتمسفری پر از شایعه‌ی علاقه‌مندیِ یوونتوس به او رسانه‌ای شده است.

 

 

5 گل زده + 3 پاس منجر به گل در سری A (به همراه 5 گل در کوپا ایتالیا) آمار شماره 25 فیورنتینا و تیم ملی ایتالیا تا پایان هفته بیست و سوم لیگ ایتالیا است؛ شاید در نگاه اول چشمگیر به نظر نرسد اما تأثیر انکارناپذیر او در فاز هجومی بنفش‌های فلورانس و روحیه جنگنده او در ترکیب ویولا باعث شده تا او به یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان این باشگاه تبدل شود. تا جایی که مربیان آتزوری نیز مجاب شوند چاره‌ای جز دعوت و استفاده از او در ترکیب دگرگون شده ایتالیا پس از ناکامی در صعود به رقابت‌های جام‌جهانی 2018 روسیه نداشته باشند.

 

کیه‌زا که تا پیش از دعوت به تیم ملی بزرگسالان آتزوری در رده‌های سنی زیر 19، 20 و 21 سال ایتالیا نیز حضور داشته در تمامی 11 دیدار اخیر لاجوردی‌پوشان بازی کرده تا نشان دهد از استفانو پیولی در فیورنتینا تا لوئیجی دی‌بیاجو و روبرتو مانچینی در تیم ملی به شیوه بازی او اعتقاد و اعتماد دارند.

 

کافیست نام فدریکو کیه‌زا به همراه یوونتوس را در اینترنت جستجو کنید؛ حاصل بیش از 2 میلیون لینک است. آماری حیرت‌آور که نشان می‌دهد کمی بیشتر از زمانی که ممکن است او در تابستان به یوونتوس بپیوندد در دنیای مجازی و سرخط اخبار با یووه پیوند خورده است؛ انتقالی که هرچند انجامش بسیار محتمل به نظر می‌رسد اما می‌تواند با تیزچنگی رقیبان یوونتوس هرگز صورت نپذیرد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: